Merck Serono
Merck Serono Başınıza gelmeden / Merck Serono, kuruluşundan bu yana her zaman, insan sağlığıyla ilgili erken teşhis ve toplumu bilgilendirme konularında çalışmalar yapmaktadır. Bu çerçevede, Avrupa'da bu kanserin görüldüğü hastalar için sonuçları iyileştirmeyi ve bilinç yaratmayı amaçlayan ve 'Anlamlandırma (Make Sense) Kampanyası" olarak adlandırılan bir programın koşulsuz destekleyicisi oldu.
Türkiye Halk Sağlığı Derneği 2013 Ödül Töreni
GENEL SAĞLIK KATEGORİSİ
Merck Serono / Başınıza Gelmeden
Merck, 1668 yılında Darmstadt, Almanya'da kurulan, 350 yıllık geçmişe sahip, dünyanın en eski ilaç ve kimya şirketidir. Firmanın 2012 yılı cirosu 11.2 milyar Euro'dur. Merck Serono, Merck'in ilaç bölümüdür. Merkezi Almanya'da bulunan şirket, kimyevi maddeler ve ilaç keşfeder, geliştirir, üretir ve pazarlar.
Merck Serono 150 ülkede, 40,000 çalışanı ile kanser, MS, infertilite, endokrin ve metabolik hastalıklar ile kardiyovasküler tedavi alanlarında hekim ve hastalara hizmet vermektedir. Şirket, Türkiye'de 1998 yılından beri, yaklaşık 190 çalışanıyla Merck İlaç Ecza ve Kimya Tic. A.Ş. adı altında ilaç ve kimya alanlarında faaliyet göstermektedir.
Merck, kuruluşundan bu yana her zaman, insan sağlığıyla ilgili erken teşhis ve toplumu bilgilendirme konularında çalışmalar yapmaktadır. İnsan sağlığına hizmet bilincinin bir parçası olarak Merck Serono bu yıl birincisi kutlanan "Avrupa Baş ve Boyun Kanserleri Farkındalık Haftası" çerçevesinde EHNS'i (Avrupa Baş ve Boyun Derneği) tüm Avrupa genelinde yapacağı bilinçlendirme projelerini destekleme kararı aldı.
Bu çerçevede, Merck Serono Avrupa'da bu kanserin görüldüğü hastalar için sonuçları iyileştirmeyi ve bilinç yaratmayı amaçlayan ve 'Anlamlandırma (Make Sense) Kampanyası" olarak adlandırılan bir programın koşulsuz destekleyicisi oldu.
Türkiye'de "Başınıza Gelmeden" sloganıyla oluşturulan kampanya; Türk Tıbbi Onkoloji Derneği, Türk Kulak, Burun, Boğaz ve Baş Boyun Cerrahisi Derneği, Türk Radyasyon Onkolojisi Derneği, Türkiye Halk Sağlığı Kurumu Kanser Daire Başkanlığı destekleriyle gerçekleşti.
Ülkemizdeki kampanyanın başlangıç noktası, akciğer veya meme kanserleri ile ilgili olarak çok fazla sayıda kampanya düzenlenmesine rağmen, Türkiye'de baş ve boyun kanserlerine dair bir farkındalık eksikliğinin bulunmasıydı. Dolayısıyla, ilk hedef halkın dikkatini çekmek ve hakkında çok az bilgi sahibi oldukları bu hastalığa dair ilgilerini çekecek gerçekleri ileterek uyarılarda bulunmaktı.
Ülkemizde sevilen, ilgi gören ünlü sinema ve tiyatro sanatçısı Çetin Tekindor'un seslendirdiği radyo spotları, radyo kampanyası çerçevesinde 23 Eylül-22 Ekim 2013 tarihleri arasında belirlenen ulusal radyolarda yayınlandı. Çetin Tekindor'un fotoğrafının bulunduğu posterler, broşürler ve açık hava reklamları hazırlandı. Bu iletişim araçları yine belirlenen plan çerçevesinde kullanıldı.
Posterler, Etkin Eczacılık Derneği aracılığıyla 150 adet eczaneye, broşürler AVM'ler aracılığıyla 40.000 kişiye dağıtıldı. Açık hava reklamları ise otobüs duraklarında konumlanan raketler aracılığıyla yaklaşık 5.590.000 kişiye ulaşıldı. 544 radyo spotu 23 Eylül ile 22 Ekim 2013 tarihleri arasında 8 farklı radyo kanalındayayınlandı. Açık hava posterleri 25 Eylül ile 3 Ekim 2013 tarihleri arasında 316 otobüs durağında sergilendi.
Türkiye'nin önde gelen gazetelerinde ilanlar ve yazı dizileri yayınlandı. Diğer gazeteler ve internet portallannda Baş ve Boyun Kanserleri hakkında ve farkındalık haftasıyla ilgili bililere yer verildi. Fikir lideri hekimlerin katılımı ile TV programları yayınlandı. Söz konusu hekimler ile hastalığın kendisi, EHNS farkındalık haftası, Türkiye'de düzenlenen kampanya ve "Baş ve Boyun Kanserlerinin teşhisi ve tedavisine dair röportajlar yapıldı.
Kampanyanın internet sitesi olan www.basinizagelmeden.com1500 ziyaretçi ile Avrupa'da düzenlenen kampanyalar arasında en çok ziyaret edilen 3. site oldu. Türkiye'deki kampanyanın hedefi "Baş ve Boyun Kanseri" hakkında bilinç arttırmak amacıyla farklı iletişim araçları kullanarak mümkün olduğu kadar fazla sayıda kişiye ulaşmaktı. "Baş ve Boyun Kanserleri Farkındalık Kampanyası" 30.865.342 kişilik toplam erişimi ve ek olarak TV programlarıyla ulaştığı geniş kitle ile bu hedefine ulaştı.
Merck Serono toplumsal sorumluluğunun bir parçası olarak benzer kampanyalarla insan ve toplum sağlığına destek olmayı sürdürmektedir.
Yorum ya da sorularınız için: bilgi@bilgipesinde.com